https://www.academia.edu/97091972/Tarihselcilik_%C4%B0ctihad_De%C4%9Fil_%C4%B0nk%C3%A2r
TARİHSELCİLİK:
İCTİHAD DEĞİL İNKÂR
İÇİNDEKİLER
ESKİ VE YENİ BİD’ATÇİLER
ARASINDAKİ FARK 5
MAKASID 11
İSLAM’I
GÜNCELLEME LAFININ TERCÜMESİ İSLAM’I LAİKLEŞTİRME, LAİKLİĞİN (SİYASAL
DİNSİZLİĞİN) HATIRI İÇİN İSLAM'IN İÇİNİ BOŞALTMADIR 24
TARİHSELCİLİK (GÜNCELLEMECİLİK)
KADAVRASININ OTOPSİSİ 32
ESKİ BİR YAHUDİ HASTALIĞI:
TARİHSELCİLİK VE GÜNCELLEMECİLİK 40
TARİHSELCİLİK KATKISIZ VE KATIKSIZ
KÜFÜRDÜR 53
TARİHSELCİLİĞİN "EN
KARA" YERLİ VE MİLLİ ZOMBİLERİ 64
HRİSTİYANIN BİLE BU KADARINA
TAHAMMÜL EDEMEDİĞİ ÇAĞDAŞ TÜRKİYE TİPİ İMANSIZ İLAHİYATÇILIK 77
TARİHSELCİLİK VAMPİRİNİN TABUTU İÇİN BİRKAÇ ÇİVİ 83
LAİK (SİYASAL DİNSİZ)
SİYASETİN ALTINCI KOLU: TARİHSELCİ İLAHİYATÇILAR 89
TARİHSELCİLİK VE AKILSIZ AKILCILIK 101
TARİHSELCİLERİN SÜNNET
İNKÂRCILIĞI VE HERMENÖTİK 109
TARİHSELCİLERİN KUR’AN MÜSLÜMANLIĞI DALAVERESİ 130
TARİHSELCİ GÜNCELLEMECİLİĞİN “RUH”U: İBAHÎLİK 141
KENDİNİ GÜNCELLE, İSLAM’I DEĞİL! 151
DEVLETTE DEVAMLILIK ESAS DA, ŞERİAT’TE DEĞİL Mİ?! 157
İSVEÇLİ
GÂVUR KİTAB’IN SAYFALARINI, TARİHSELCİ İSE MESAJINI YAKMAYA ÇALIŞIYOR 166
İLAHİYATBANK TOSUNCUĞU AKREDİTE TARİHSELCİLER 172
ZAMAN TANRISININ TARİHSELCİ
ŞAMANLARI 184
RUHBANLARDAN PARLAMENTERLERE RABCİLİK OYUNU TARİHİ
(PAPAZLIĞIN TÜRKİYE’DEKİ TARİHSELCİ İZDÜŞÜMÜ VE DEMOKRATİK RABCİLİK) 192
KUR'AN İSLAMI EDEBİYATI YAPAN TARİHSELCİ DANGALAK DON
KİŞOTLARIN HEDEFİNDE YELDEĞİRMENLERİ DEĞİL KUR'AN VAR 209
TARİHSELCİLERİN İMAM MATÜRİDÎ
İSTİSMARI 219
HZ.
ÖMER R. A., İMAM MATÜRİDÎ VE MÜELLEFE-İ KULÛB 227
TARİHSELCİYE
GÖRE MÜELLEFE-İ KULÛBLUK, EMEKLİLİĞİ MÜMKÜN OLMAYAN BİR MESLEK MİDİR? 233
TARİHSELCİ AHMAKLIĞIN HZ. EBUBEKİR DÖNEMİNDEKİ KÖKENİ VE
ÖNCÜLERİ 238
ALLAHU AZÎMÜŞŞÂN’IN ŞERİATİNİ
ZAMAN ZEMİN BAHANESİYLE GÜNCELLEMEYE, DEĞİŞTİRMEYE KALKIŞMAK HADDİMİZ DEĞİL,
ALLAH ZAMANIMIZI VE ZEMİNİMİZİ GÜNCELLER, DEĞİŞTİRİR 247
İMAM MATÜRİDÎ NE DİYOR, TARİHSELCİ
HAMAKAT NE ANLIYOR 257
TARİHSELCİ
FASIKLARIN HABERİNE İNANMAK 268
TARİHSELCİLİĞİN
AKILSIZ AKILCILIĞI VE İMAM MATÜRİDÎ 274
TARİHSELCİ ŞOVMENİN İLMÎ USULÜ DE
KENDİSİ GİBİ FİLMÎ OLUR, “FİLMÎ USUL” OLUR 283
*
SAYFA 46-7:
Dinde tarihsellik safsatasının
ardına saklanarak güncelleme yapmanın küfrün ta kendisi olduğuna
şu ayet-i kerîme delildir:
"İçinde
Allah'ın hükmü bulunan Tevrât yanlarında olduğu hâlde,
seni nasıl hakem yapıyorlar? Sonra da bunun ardından yüz çeviriyorlar? Onlar
iman etmiş kimseler değillerdir.” (Maide, 5/43)
Bu ayet-i kerime, en kara
Ankara Ekolü mensupları gibi modernist soytarıların hayranlık
duyduğu tarihselci yaklaşımın asıl mucitlerinin Yahudiler
olduğunu gösteriyor.
Adamlar Tevrat’ı
resmen tarihselci bir bakış açısıyla yorumlamışlar. Tek
kusurları bunun felsefesini yapmamış ve kavram geliştirmemiş
olmaları.
Yaptıkları şeyin adını koymamışlar.
Bunu lüzumsuz görmüşler.
Adamlar hâl ehliymiş, kâl (laf) ehli
değil.
Edebiyat yapmak yerine
yaşıyorlarmış.
Hani derler ya, “Vaaz etme, nutuk
çekme, hayatınla örnek ol!”, bunlar da tarihselcilik konusunda
gevezelik etmek, teoriyle vakit öldürmek yerine işin pratiğiyle meşgul
olmuşlar.
Böylece, “güncelleme” yapması için
Peygamber Efendimiz sallallahu aleyhi ve sellem’e gitmişler.
Adamlar zamanımızın “bağnaz ve
yobaz” müslüman âlimleri gibi “aciz” değillermiş, 2 bin sene öncesinin
hükümlerinin aynen uygulanamayacağını, güncelleme yapmak gerektiğini
anlamışlar. (Meseleye Recep Tayyip Erdoğan gibi bakarsanız
durum bu.)
Sonuçta bir şehirde, Medine’de
yaşıyorlar; tıpkı günümüzün sonradan görme Erdoğancıları gibi şehirliler,
medeniyet görmüşler.. Köylü ya da bedevî değiller.
*
Ancak, Peygamber Efendimiz
sallallahu aleyhi ve sellem, o “şehirli yahudiliğe” karşı “eski köylü
yahudiliğin” yanında durmuş.
Tevrat’taki
hükümleri güncelleyemezsiniz demiş.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder