Erbakan’ın “Milli
Görüş” hareketindeki en önemli ve büyük sapma, Batı tipi laikliği savunmaya
başlamış olmalarıydı.
Belki bunu
başlangıçta takiyye kabilinden ve Batı tipi laiklik kavramına kendilerince
“tevil ettikleri” bir anlam yükleyerek yapıyorlardı, fakat zamanla samimi bir
şekilde savunmaya başladılar.
Necip Fazıl,
onların bu laiklik söylemine karşı çıkmıştı, fakat dinletemedi.
Dinlemediler.
Şunları yazmıştı:
Hangi millî görüş?.. Çar Rusya’sı müjiği
hangi millî görüşteydi ve bugün onun torunu hangi millî görüştedir? Bu
efendiler bilmiyorlar mı ki, … “İdeolocya Örgüsü” eserimizde Meclisimin
duvarında “Egemenlik ulusundur” yaftası değil, “Hâkimiyet Hakkındır” levhası vardır? …
Millî Türk
Talebe Birliği’nin, yeni idarecilerini seçmek üzere büyük kongresini topladığı
ve beni de kongrenin ruhunu gözetmek üzere çağırdığı bir gün kendisine söz
verilen M.S.P. İçişleri Bakanı Oğuzhan Asiltürk (Ne
asaletsiz bir isim!) kürsüye çıkmış ve hiç de sırası, yeri, yurdu, lüzumu
yokken demiştir ki:
– Devlet lâik olabilir; fertlerse olmayabilir. Bunlar birbirine mâni değildir!
Yani:
– Siz içinizden, isterseniz lâik olmayın!
Ama devletin laik olup olmadığına aldırmayın ve onu kendi oluşu içinde
tabiî görün!
Herhangi bir rejimin bâtını her neyse zâhirde
onunla tecellisi esas olduğuna göre, ona
zıt kalbleri ancak kendi hücrelerinde gizlenmeye dâvet eden ve rejimi
kendi halinde serbest, hattâ haklı gösteren böyle bir Bizans ruhu,
açık küfrün bile tenezzül etmeyeceği bir idrak sefaleti arzeden ve balmumu
adamları arasında bu çocuk sesli sapık Bakanı
şiddetle suçlandırmayan, üstelik yeni Bakanlıklarla mükâfatlandıran lider de [Erbakan da] aynı ruhu paylaşmış, hattâ önceden adamına
telkin etmiş sayılabilir.
Mesele lâyisizmanın kıymet hükmüne değil, müslümanlık taslıyanların anlayış ve samimilik derecesini gösterme ölçüsüne bağlıdır. Bu tarzda bir laiklik savunması, müslüman şöyle dursun, bizzat laikler ve Allah inkârcıları tarafından bile kabul edilmez. …
[Erbakan’ın hanımı] Refikaları Hanımefendi, Tepebaşı gazinosunda kadınlardan
bir topluluğa hitap eder ve bu mevzuda hiçbir hikmet ve inceliğe sahip
bulunmaksızın “Teaddüt-ü Zevcat: Dörde kadar zevce alabilme müsaadesi” aleyhinde
konuşur ve bizzat Erbakan, [başka] herhangi bir din kaidesi
üzerinde hataya düşüp bilhassa karşı cephelerden hücum yağınca
“şaka ettim!” demekten başka cevap bulamaz. Keşke “ben bu dâvanın sadece
şakacısıyım; sahicisi kimse buyursun!” diyebilse…
Müslümanlığı,
partilerinin temsil ettiğinden ve müslümanları kütüklerine kayıtlı olanlardan
ibaret sayarlar ve “M.S.P.’li olmayanlar müslüman değil” demeye giderler.
Bilmezler ve bir türlü anlamaya yanaşmazlar ki, kendilerinden dâvacı küfür değil, bizzat müslümanlık ve gerçek
müslümanlardır.
… “Şahıslarımıza haram olan partimize
helâldir!” tesellisiyle bir zamanlar Sanayi Bakanlığını nasıl bir rüşvet tezgâhı haline
getirdikleri, dost, düşman herkesçe malûm….
(Necip Fazıl, Rapor 3/4, 6. b., İstanbul: Büyük Doğu Yayınları,
2009; http://www.nfk.com.tr/erbakan.htm)
*
Necip Fazıl da, Erbakan da gitti, ebedî âleme göçtü..
Oğuzhan’ın laikliği
bu sözde millî görüşün davası haline geldi.
Tayyip Erdoğan, Oğuzhan
abisinden aldığı bayrağı daha yükseğe taşıdı, hatta Mısır ve Tunus’a bile ihraç
etmeye kalkıştı.
Temel Karamollaoğlu (İslamsız müslümanlık
vezninde) İslamcı değil müslüman olduğunu söylemeyi vird-i zeban haline
getirdi.
Necip Fazıl gibi düşünenler ise
günden güne azaldı.
Şimdi onun gibi düşünenler fanatik,
aşırı, marjinal ve arkaik kabul ediliyor.
Evet, birileri Büyük Doğucu olduklarını söyleyebiliyor, Necip Fazıl adına “ödül törenleri” düzenleniyor, fakat, adı
istismar edilip kullanılırken davası, fikriyatı ve zihniyeti yok ediliyor.
Katlediliyor.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder