Hayrettin Karaman, 14 Ağustos 2014
tarihinde “Hayırlı olsun” başlıklı
bir yazı kaleme alıp, Erdoğan’ın cumhurbaşkanlığını kutlamıştı.
Diyordu ki:
“... son başkanı doğrudan halk seçti; demokrasi halkın iradesinin egemenliği ise bu konuda o egemenlik ilk defa ete kemiğe büründü. Şimdi başkan kanuni dönemi içinde vazife yapacak, bir manada imtihan verecek, halk beğenirse yine seçecek, beğenmezse değiştirecek. ‘Herkes bana bey’at etsin, etmeyen kafirdir, keserim’ diyenlerin de yaşadığı bu dünyada bütün eksiklik ve kusurlarına rağmen demokrasinin iyi tarafları bunlar olsa gerektir.”
Karaman, “’Herkes bana bey’at etsin, etmeyen
kafirdir, keserim” diyenlerin isimlerini de
vermeliydi..
“Diyen” bile değil,
“diyenler” diyor..
Kim bu diyenler?..
Bey'at ve kâfir kelimeleri İslamî terminolojiye ait olduğuna göre, kastedilenler herhalde Müslümanlar.
Böylece Hayrettin efendi, zımnen şunu söylemiş oluyor:
“Şeriat düzeninde yöneticiler ‘Herkes bana bey’at etsin,
etmeyen kâfirdir, keserim’ diyebilmektedir, halbuki laik demokraside bu yok. Laik demokrasi daha iyi.”
Bunu demek istemiyorsan, neyi
diyorsun?
*
Şeriat düzeninde meşru yöneticiye,
“kamu düzenini bozacak şekilde” itaat sunmayan kişiler kâfir değil, bağî olur.
Bunun demokratik sistemlerdeki
karşılığı “vatana ihanet” suçlamasından “devlet düşmanlığı” ithamına kadar
uzanabilmektedir.
Hayrettin efendi, demokratik düşünce
tarzı ile fıkıh dilini mezc etmeye, elmalarla armutları toplamaya da
çalışıyor:
“Demokrasi ile yönetilen ülkelerde farklı
ideolojilerin, dünya görüşlerinin ve bunlardan biri içinde de farklı projelerin
ve tercihlerin bulunması, yarışması, kendini ifade etmesi tabiidir. Ancak yürürlükteki hukuka ve mevzuata göre
herhangi bir konuda bağlayıcı bir karar alınınca buna bütün vatandaşlar
(gruplar) saygı duymak, itaat etmek ve
uymak durumundadırlar.”
Yürürlükteki hukuk ve mevzuata göre
herhangi bir konuda bağlayıcı bir karar alınınca buna bütün vatandaşlar
(gruplar) neden “saygı duymak” zorunda olsunlar ki?!
Yürürlükteki hukuk ve mevzuat,
Şeriat’e aykırıysa (Ki bu, zulüm demektir), buna müslüman/mümin bir vatandaş, istemeden itaat
etmek ve uymak durumunda kalabilir, fakat “saygı duyarak itaat ederse”, durumu İslâm
açısından ne olur?
Küfre düşer mi, düşmez mi?
Ne dersin, Hayrettin efendi!
*
Küfre düşer.
Mesela, yürürlükteki hukuk ve
mevzuat zinayı serbestleştirdi diye, bir kadın bu karara “saygı” duyarsa,
sadece zihniyet olarak “or…” haline gelmiş olmaz, aynı zamanda kâfir de olur.
Başkan’ın adamı Hayrettin
efendiye göre ise, insanlar zina serbestisine “saygı duymak … durumundadırlar”.
Halbuki,
demokratik rejimlerde, “yürürlükteki hukuka ve mevzuata göre herhangi
bir konuda bağlayıcı bir karar alınınca”, insanların buna saygı duymayıp
protestolarda bulunmaları, kınamaları, değiştirmek için siyasal partiler veya
“baskı grupları” olarak çalışmalar yapmaları, medya kampanyaları yürütmeleri, hatta gerektiğinde itaat
etmeyip “sivil itaatsizlik” eyleminde bulunmaları, doğal haklarıdır.
Bedelini ödemeye hazırsanız, yanlış bulduğunuz kararlara itaat de etmezsiniz.
Bu saygı duyma ve itaat çağrısı,
İslâm dışı olması bir yana, demokratik zihniyette yeri
olmayan baskıcı ve totaliter bir anlayışı yansıtmaktadır.
*
Ancak, Hayrettin efendinin yukarıya aldığımız ifadelerindeki mantıksızlık ve çarpıklıklar çok daha derin..
Bir defa, “Demokrasi ile yönetilen ülkelerde farklı ideolojilerin, dünya görüşlerinin ve bunlardan biri içinde de farklı projelerin ve tercihlerin bulunması, yarışması, kendini ifade etmesi tabiidir" derken, Türkiye gibi ülkelerde oluşturulan demokrasi illüzyonunun sorgulayıcısız, sadık ve fanatik bir mümini gibi konuşuyor.
Kullandığı "farklı ideolojiler ve dünya görüşleri" ifadesini somutlaştıralım..
Osmanlı'nın son döneminde İslamcılık, Batıcılık, Türkçülük ve Osmanlıcılık akımları mevcuttu.
Mesela bugün Kadir Mısıroğlu gibi bazı isimler Türk demokrasi tiyatrosunda Osmanlıcı olarak rol alabilirler mi?
"Biz Osmanlı düzenini savunuyoruz, Osmanlı hanedanından birini tekrar padişah yapalım, Osmanlı Devlet-i Aliyesi'ni ihya edelim" diye parti kurabilir, oy toplamaya çalışabilirler mi?
Hayır, böyle bir parti kursunlar demiyorum, kurabilirler mi diye soruyorum.
Hani Hayrettin efendi “Demokrasi ile yönetilen ülkelerde farklı ideolojilerin, dünya görüşlerinin ... yarışması, kendini ifade etmesi tabiidir" diye masal anlatıyor ya, o yüzden soruyorum.
*
Geçelim..
İslamcılığa gelelim..
Şimdi Türkiye'de birileri çıkıp, "Arkadaş, haşa Allahu Teala senin benim gibi yarım akıllı ya da akılsız kulları kadar bu işleri bilmiyor mu, senin benim uydurduğumuz kurallar değil, Allahu Teala'nın Şeriat'i hakim olsun" diye parti kurabilir mi?
Aloo Hayrettin bey, sesim geliyor mu, sorum sana?
Hani “Demokrasi ile yönetilen ülkelerde farklı ideolojilerin, dünya görüşlerinin ... yarışması, kendini ifade etmesi tabiidir" diyorsun ya, rahatsızlık vermemin nedeni o..
Var olmayan, yaşanmayan, mevcut bulunmayan bir faraziye üzerine tutup hüküm inşa ediyorsun.
Önce "düzen"cilerin bu illüzyonunu, palavrasını bir gerçekmiş gibi hokus pokus, abrakababra kabilinden okurlara yediriyor, ardından bu illüzyondan hareketle "Ancak yürürlükteki hukuka ve mevzuata göre herhangi bir konuda bağlayıcı bir karar alınınca buna bütün vatandaşlar (gruplar) saygı duymak, itaat etmek ve uymak durumundadırlar" fetvasını veriyorsun..
Neyi savunduğundan mı haberin yok, bizimle dalga mı geçiyorsun, bilmiyorum ki..
*
Demokratik dediğin bu düzen tutmuş ideoloji ve dünya görüşlerinden Batıcılık ile Türkçülüğü almış, bu ikisini harmanlayıp bir Atatürkçülük icat etmiş, sonra bunun göğsüne Atatürk ilke ve inkılapları madalyasını takmış, ve buna karşı bir alternatif ortaya çıkarılamasın diye bunu "değiştirilemez, değiştirilmesi teklif dahi edilemez" ideoloji yapmış, Anayasa'nın başına yerleştirmiş, sonra da başlamış demokrasi illüzyonu ile senin gibi safların ya da saf ayağına yatan kurnazların kafasını ütülemeye..
Ve sen de bunca senedir İslam fıkhı (hukuku) ile meşgul olduğun, bu alanda profesör payesini elde ettiğin halde bu illüzyonun alıcısı ve satıcısı olabiliyor, bayiliğini yapabiliyorsun.
Olmayan birşeyi varmış gibi gösterebiliyor, farklı ideoloji ve dünya görüşlerinin yarışmasından söz edebiliyorsun..
Sonra da sanki böyle gerçek bir yarış varmış da gönüllüsü gönülsüzü, tamı yarımı ile TSE damgalı, müseccel Atatürkçü (Atatürk ilke ve inkılaplarına bağlı kalmak zorunda olan) partiler arasında bir yarış yaşanmıyor da gerçekten farklı dünya görüşleri açıkça ortaya çıkıp yarışıyormuş ve bu arada Atatürkçü (laik, ulus-devletçi) bir parti mesela Şeriatçı-ümmetçi bir partiden daha fazla oy alıp seçiliyormuş gibi, farklı ideoloji ve dünya görüşü sahiplerine akıl veriyor, "Saygı duy, itaat et!" diyorsun.
*
Niye bu ülkenin Meclis'inde, TBMM'de bir kişi bile çıkıp "Arkadaşlar, ben falanca yasayı Şeriat'e aykırı bulduğum için kabul etmiyorum, değiştirilmesini teklif ediyorum" diye konuşamıyor?
Niye TBMM'de bir tane bile Şeriatçı dünya görüşüne sahip, Şeriatçı olduğunu söyleyen, milletin huzurunda ilan eden milletvekili yok?
Niye milletvekillerinin hepsi önce milletvekili yemini ederek Atatürkçü olduklarını beyan ediyor, Atatürk ilke ve inkılaplarına bağlı kalacaklarına dair namusları üzerine yemin ediyorlar?
Niye orada bir kişi bile çıkıp "Ne ilkesiymiş, ne inkılabıymış, ben bir şahsın ilke ve inkılaplarına bağlılık yemini edemem, ben ancak yerlerin ve göklerin yaratıcısı Allahu Teala'nın ilke ve inkılaplarına bağlı kalırım" diyemiyor?
Böyle bir ülkede sen de bir fıkıhçı olarak kalkıp "Ancak yürürlükteki hukuka ve mevzuata göre herhangi bir konuda bağlayıcı bir karar alınınca buna bütün vatandaşlar (gruplar) saygı duymak, itaat etmek ve uymak durumundadırlar" diye fetva veriyorsun.
Bu fetvanı sana yarın Mahkeme-i Kübra'da sorarlar Hayrettin efendi?
Sorarlar..
Ve ben de Allah'ın izniyle orada şahitlik yaparım..
"Evet, böyle bir fetva vermişti" derim.
*
Bu demokrasi illüzyonistlerinin bir masalı da şu: Efendim Şeriatçılara, Siyasal İslamcılara demokrasi arenasında izin verilemezmiş, çünkü gelirlerse demokratik yolla gitmezlermiş..
İyi de kardeşim, sen laiklik (siyasal dinsizlik) yanlısı olarak gelmişsin, demokratik yolla gitmek istemediğin için gitmemeni sağlayacak şekilde başkalarını demokratik haklarından mahrum ediyorsun.
Gelip de gitmeyen sensin..
Gitmemek için de "değiştirilemez, değiştirilmesi teklif dahi edilemez" maddeler icat etmiş, bu maddeler arasına laikliği (siyasal dinsizliği) de yerleştirmişsin.
Tek istediğin, bu ülkede "siyasal dinsizliğin" (laikliğin) ebediyen payidar olması.
Bu yüzden, "Sahici ve sahte Atatürkçüler arasında oynanan bir sahte demokrasi" icat etmişsin, Atatürkçü olmadığını, Atatürk ilke ve inkılaplarını kabul etmediğini söyleyenleri daha baştan oyun dışı bırakıyorsun.
Yani, "Burada yönetici olabilmen için ilk şart, Atatürkçü ve laik (siyasal dinsiz) olman, Atatürkçü değilsen ancak yönetilen olursun, beşinci sınıf vatandaş olarak sürünürsün" diyorsun.
Evet, gelip de gitmeyen, gitmemek için demokrasinin çanına ot tıkayan sensin, başkası değil.
Haksızlık yapıp döven sensin, fakat "İmdaaat, kurtarın beni, beni dövecekler" diye feryat koparan, şirretlik yapan da yine sensin.
Dayak yiyenler için de fetvanız hazır:
"Ancak yürürlükteki hukuka ve mevzuata göre herhangi bir konuda bağlayıcı bir karar alınınca buna bütün vatandaşlar (gruplar) saygı duymak, itaat etmek ve uymak durumundadırlar."
*
Hayrettin efendinin, herkese itaat
ödevi yüklediği “başkan”ı, göreve başlamak için şu yemini yapmak
zorundaydı:
“Cumhurbaşkanı sıfatıyla, Devletin varlığı ve
bağımsızlığını, vatanın ve milletin bölünmez bütünlüğünü, milletin kayıtsız ve
şartsız egemenliğini koruyacağıma, Anayasaya, hukukun üstünlüğüne, demokrasiye,
Atatürk ilke ve inkılâplarına ve lâik Cumhuriyet ilkesine bağlı kalacağıma,
milletin huzur ve refahı, millî dayanışma ve adalet anlayışı içinde herkesin
insan haklarından ve temel hürriyetlerinden yararlanması ülküsünden
ayrılmayacağıma, Türkiye Cumhuriyetinin şan ve şerefini korumak, yüceltmek ve
üzerime aldığım görevi tarafsızlıkla yerine getirmek için bütün gücümle
çalışacağıma Büyük Türk Milleti ve tarih huzurunda, namusum ve şerefim üzerine
ant içerim.”
Elmalarla armutları toplamak gibi,
dünya tarihinde rastlanmamış bir buluşa imza atarak, fıkıh dili ile demokrasi söylemini berbat bir biçimde mezc eden Hayrettin
efendiye, hocalık tasladığı için, şunu sormak hakkımız:
Arkadaş, Atatürk ilke ve
inkılâplarına ve lâik Cumhuriyet ilkesine bağlı kalacağına gönüllü olarak ve samimiyetle, isteyip benimseyerek yemin eden bir
adamın itikadî durumu ne olur?
İkinci ihtimal: Bir kimse istemeden bu
yemini yapıyorsa, yapmak zorunda kalıyorsa, o takdirde ona “hür” denilebilir mi?
Böyle kendi hukukunu bile koruyamayan aciz bir adam, “Müslümanların”
yöneticisi olma liyakat ve ehliyetine sahip
midir?
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder